השר דרעי הנחה על צעדים להפחתת צריכת הסוכר

צבי טסלר No Comments on השר דרעי הנחה על צעדים להפחתת צריכת הסוכר

שר הבריאות הורה למשרדו לקדם מספר צעדים להפחתת צריכת הסוכר, ברקע הכוונה לבטל את המס על השתיה המתוקה והצורך למציאת פתרונות חלופיים

אריה דרעי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור הכוונה לבטל את המס על השתייה המתוקה וכחלק המאבק בהשמנה ובמחלת הסוכרת, כינס היום (שני) שר הבריאות אריה דרעי את גורמי המקצוע במשרד הבריאות לדיון בנושא.

שר הבריאות דרעי הביע את ההכרה בנזק שגורם הסוכר לבריאות הציבור – הן בהשמנה והן במחלת הסוכרת, והביע את מחויבותו להמשך המאבק לקידום אורח חיים בריא.

השר דרעי: "משרד הבריאות, המופקד על בריאות הציבור, מחויב לפעול בדרכים מעשיות לצמצום תופעות ההשמנה והסוכרת. אפעל בכל כוחי על מנת להצליח במאבק".

בעקבות זאת, הנחה השר לבחון את יישומם המהיר של הצעדים הבאים: 1. תיקוף וייצור בסיס נתונים שיאפשר לעקוב אחר צריכת סוכר על פי חתכים שונים. 2. קידום הגבלות בחקיקה על פרסום מזון מזיק לבריאות וקידום אזהרה על נזקיו. 3. אכיפה של איסור מכירת שתייה מתוקה ומזון מזיק בשטחי בתי ספר, בהתאם לתקנות שפורסמו בעניין. 4. בחינה של צעדים רגולטורים נוספים כלפי התעשייה, אשר יבטיחו ירידה משמעותית ומתמשכת בהמשך צריכת הסוכר.

בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש, המנכ״ל הנכנס משה בר סימן טוב, ראש חטיבת בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס וגורמי מקצוע נוספים ממשרד הבריאות.



0 תגובות